Det sista sommarlovet, *snyftgråtspy* osv.

HOLA! Jag är sämst på att vara en aktiv bloggare, men vad gör det egentligen? Inte mycket. Sorry i alla fall, mina kära vänner, om ni kollar här än.

Blablabla, jag är arbetslös och har sommarlov och de flesta av mina vänner jobbar medan jag sover till tolv och spenderar dagarna i pyjamas om jag inte har några planer eller ärenden. Hur som helst så tänker jag dela med mig av hur jag levt/lever som arbetslös denna sommar, för att ge er lite inspiration.

SKITBRA TIPS PÅ VAD MAN KAN HITTA PÅ BA!

Man kan...


1. ... åka på festival och dricka varje dag/kväll/natt, få nya kompisar i bajamaja-köerna, äta mjukost på tub, inte duscha, dansa i stövlar, köpa dyr öl, äta langos, rita på främlingar, vara ful, hångla, bada i underkläder, festa i okända camp, sova i andras tält istället för i sitt eget, gå omkring ensam och hitta nya kompisar, använda torrschampo, dygna sista natten, leva efter yolo och carpe diem osv.



2. ... åka och besöka sin au pair-bästis i London och turista omkring med henne och hennes mamma och spendera timmar på Primark, promenera överallt, gå på Tate Modern, äta fräck mat på marknader, kolla på em-finalen och bli glad, hänga i en skivaffär i Notting Hill osv.


3. ... drömma om en framtida tatuering. Hnnnngh.
 
4. ... göra örhängen av sådant man hittar hemma. Vad fan, har man massa rosa plastknivar liggandes i skrivbordslådan måste man ju hitta på något med dem.

5. ... åka upp till Piteå (där jag befinner mig nu) och gå på PDOL och se Movits! bara för att.


6. ... läsa läsa läsa och köpa gamla och nya hyrfilmer på Hemmakväll för 10:- styck.
 
7. ... skita i att göra något och bara ligga inomhus även fast det är sol ute för att man helt enkelt inte kan hitta på något att göra. Man skulle kunna ta en cykeltur med sin fasters underbara minicykel, ångra att man inte köpte PDOL-biljett för alla tre dagar och därför även följt med ikväll, leka med fluffhunden eller lägga sig i solen och läsa. Ja, man skulle kunna, men gör man det? Nä.
Trackback